Skip to main content

Tenk gjennom hvilken informasjon som er viktig for deg å ha for å lage et godt arrangement – før du sender ut invitasjoner eller publiserer lenke til påmelding. Da blir også deltakeropplevelsen bedre.

For å håndtere deltakerne dine på best mulig måte er det viktig at du tenker gjennom all informasjon du trenger fra dem. Av og til holder det å samle inn kun e-post og navn på deltakeren, mens andre ganger trenger du mer informasjon.

Men hvordan kan du vite hva du skal spørre om?

Følg disse to grunnleggende stegene, så får du full kontroll på hva du skal innhente av informasjon om deltakerne:

 

1. Tenk gjennom dagen og logistikken – med hele programmet – og forestill deg at du selv er deltaker

  • Trenger jeg transport?
  • Trenger jeg overnatting? Ønsker jeg i så fall eget rom, eller kan jeg dele rom med noen?
  • Hvis servering – hva med allergier eller andre behov jeg gjerne vil gi beskjed om?
  • Skal jeg delta på aktiviteter utenom det faglige?

Les også: Hva bør du egentlig inkludere i et påmeldingsskjema?

 

2. Be om akkurat den informasjonen du trenger

Hva trenger du som arrangør å vite for å få håndtert deltakerne best mulig? Her er noe av det du bør få avklart:

  • Hvis det er et arrangement med betaling: Vil du at det skal betales i forkant, så send faktura ved påmelding, eller eventuelt kan du be deltakerne betale med kredittkort.
  • Hvis du tilbyr overnatting, kan du kanskje la deltakerne selv velge hvem de vil invitere til å dele rom, så slipper du å gjøre noe med det.
  • Trenger du ekstra informasjon for å håndtere programmet – grupper, sesjoner, eller annet – be om denne informasjonen med én gang og la deltakerne velge selv.

 

Et pålitelig system gjør jobben enklere

Med et nettbasert påmeldingssystem kan du bygge opp en fleksibel og tilpasset registreringsside, hvor du kan håndtere både enkle og avanserte arrangementer.

Hvis du mot formodning har glemt å spørre om noe, eller det har dukket opp noe mer underveis som gjør at du må ha mer informasjon, er dette også mye enklere å få til hvis man allerede har grunninformasjonen i et pålitelig system.

 

 New call-to-action