Hvor tilgjengelig er egentlig påmeldingssystemet du benytter?


Hvor tilgjengelig er egentlig påmeldingssystemet du benytter?

Inger Åse Stubben | 26. apr 2018
5 minutter lesetid


Tiden frem mot et arrangement er proppfull av ting som må gjøres og detaljer som skal på plass. Invitasjoner skal sendes ut, informasjon skal samles inn, henvendelser skal svares på, og betalinger skal følges opp. Samtidig skal du markedsføre arrangementet og fokusere på det faglige. Og ikke minst få sendt ut evalueringer i etterkant.

Heldigvis finnes det påmeldingssystemer – som sparer deg for masse arbeid, kostnader og tid ved å automatisere alle disse tidkrevende manuelle oppgavene som et arrangement medfører.

Men ikke alle påmeldingssystemer er “født like”. Brukervennligheten og fleksibiliteten varierer mye fra leverandør til leverandør. Et godt påmeldingssystem skal forenkle jobben din og gi deg trygghet på at alt går som planlagt, slik at du kan senke skuldrene og nyte arrangementet. Samtidig skal systemet kunne gi deg støtte når du trenger det midt oppi en travel tid.

De fleste påmeldingssystemer har funksjonaliteten i orden. Men for at et system virkelig skal gi deg full oversikt, må det kunne følge deg mens du er på farten. Et godt påmeldingssystem er i realiteten en samhandlingsplattform, som strømlinjeformer informasjonsflyten, kommunikasjonen og samhandlingen både internt i organisasjonen og ut mot deltakerne.

Når du planlegger, organiserer og gjennomfører arrangement, har du travle dager, særlig de siste dagene før et stort arrangement. Du løper fra møte til møte uten å være innom kontoret.

Slik sett kan det hevdes at det fremste kvalitetskriteriet for et moderne påmeldingssystem er hvor tilgjengelig det er. At du kan ha systemet med deg og bruke det hvor enn du er. Og at du får god og rask support når behovet oppstår.

 

Fleksibilitet og trygghet

Bruker du et påmeldingssystem? I så fall, hvor tilgjengelig er det?

Er du avhengig av å sitte på kontoret (eller foran en PC) for å være oppdatert på detaljer og deltakerinformasjon, eller for å få gjort nødvendige utsendelser hvis det er noe som haster?Eller kan du følge med på oppdatert informasjon via mobilen din og gjøre de mest nødvendige utsendelsene direkte fra denne, hvor enn du befinner deg?

Hva med hjelp og oppfølging fra leverandøren?

Påmeldingssystemet du bruker, fungerer kanskje helt fint. Men hva skjer dersom dere trenger hjelp med noe? Når man planlegger og gjennomfører arrangementer, er det alfa og omega at man lett kan kontakte support når behovet oppstår.

Bruker du et system fra en lett tilgjengelig leverandør med supportavdeling som er oppe når du trenger det, eller bruker du et system fra en utenlandsk leverandør? Hvis du trenger support – får du det mens du har din arbeidsdag, eller risikerer du at det er stengt … eller at det simpelthen ikke er mulig å komme i kontakt med noen?

Hvis du bruker et påmeldingssystem som ikke lar deg følge med og gjøre oppgaver fra mobilen, og som ikke gir deg raskt svar når du trenger det, da kan det være på tide å se deg om etter andre løsninger.

Et system som gir deg større fleksibilitet, og større trygghet.

 

Les også: Hvordan velge riktig påmeldingssystem

 

Full oversikt og kyndig oppfølging

Med Proviso får du et påmeldingssystem som er fullt tilgjengelig for deg. Du kan enkelt følge med på utviklingen av arrangementet og gjøre enkle utsendelser fra mobilen mens du er på farten, og du får oppfølging og support når du trenger det – på norsk.

Proviso innbefatter app for både brukere og deltakere. Med appen for brukere av Proviso trenger du ikke lenger å vente til du er på jobb eller foran PC-en for å jobbe med arrangementet ditt – uansett hvor du befinner deg, har du til enhver tid oppdatert oversikt over alle dine arrangementer, deltakere og detaljer, direkte fra mobilen.

Med appen for deltakere får deltakerne dine enkel tilgang til oppdatert og nyttig informasjon på mobilen.

Noe av det viktigste for mange som planlegger og gjennomfører arrangementer, er at man lett kan kontakte support når behovet oppstår. Som kunde av Proviso har du full tilgang til vårt profesjonelle supportteam alle hverdager fra 08–16, på telefon, mail og chat. Våre rådgivere hjelper deg med alt du måtte lure på – fra tekniske spørsmål om systemet til gode råd og nyttige tips for profesjonell gjennomføring av arrangementer.

Planlegger du et arrangement og trenger litt hjelp til å komme i gang, hjelper vi deg gjerne i gang. Eller trenger du kanskje litt mer hjelp, en stø hånd til å holde i alle tråder for deg? Vi kan også være prosjektleder for hele arrangementet. Da setter vi opp alle oppgaver som må gjøres, og holder i fremdriften på dine vegne.

 

Tilgjengelighet = trygghet

I dag jobber 28 prosent av oss mens vi er på vei til og fra kontoret, går det frem av en undersøkelse YouGov har gjort for Telenor. Hver sjette nordmann gjør minst halvparten av arbeidet sitt andre steder enn ved kontorpulten, foran PC-en. Vi jobber på buss, bane eller i bilen, på vei til og fra kontoret.

Med andre ord er det essensielt at de digitale arbeidsverktøyene vi bruker, er lett tilgjengelige, som apper på mobilen. I en hektisk jobbhverdag som arrangør er det dessuten viktig at man ikke blir stående fast dersom man får behov for hjelp.

Velg derfor et påmeldingssystem som gir deg både full tilgjengelighet og full trygghet.

 

e-bok: et vellykket bedriftsarrangement

Andre leste også