Skip to content
2 min lesetid

NHO spår tidenes konferanse-comeback

Featured Image

Etter mer enn 560 dager med inngripende koronatiltak, usikkerhet og perioder hvor mye så mørkt ut, kunne nordmenn sist lørdag sprette champisen. Endelig!

Gjenåpningen betyr at enmetersregelen ikke gjelder lenger, at det er slutt på kravet om bordservering og innslippsstopp på utesteder – og at antallsbegrensningene på arrangementer oppheves.

Hva har vi så i vente på møte- og arrangementsfronten i tiden fremover? Finansavisen har snakket med tre av våre fremste konferansearrangører – NHO-sjef Ole Erik Almlid; kreativ leder i eventbyrået All-in, Jan Fredrik Karlsen; og leder av Norges Varemesse, Gunn Helen Hagen.

 

Comeback for konferansemarkedet

Etter halvannet år med hjemmekontor, videomøter og digitale plattformer er vi mer enn klare for å delta på fysiske konferanser og arrangementer igjen, mener NHO-sjefen. Ifølge Almlid vil årskonferansen 6. januar neste år – som naturligvis avholdes både fysisk og digitalt – bli den største noensinne:

– Vi skal samle 1300 deltakere [...], i tillegg til at vi skal ta med oss det beste vi gjorde fra coronapandemien, nemlig at svært mange kan følge konferansen også digitalt.

Også Norges Varemesse merker at arrangementene deres er i ferd med å komme tilbake. Hagen sier til avisen at de ser at folk ønsker å treffes igjen, og de tror at 2022 blir deres mest hektiske år noen gang:

– Vi har veldig stor pågang, og har snart fylt opp neste år.

 

Jan Fredrik Karlsen ser lyst på fremtiden (som alltid!) 

Etter å ha laget konferanser sammen med eventbyrået Gyro i en årrekke, har NHO for Årskonferansen 2022 valgt å samarbeide med All-In, som er ledet av Jan Fredrik Karlsen og eid av Petter Stordalen.

Grunnen til at NHO gir stafettpinnen videre til All-In, er at de ble imponert av eventbyråets tanker om en skikkelig fornyelse av hvordan den fysiske møteplassen kan være, samtidig som de skal lage en veldig god konferanse for de som deltar digitalt. 

Primus motor i All-In, Jan Fredrik Karlsen, uttaler til Finansavisen at også de merker voksende etterspørsel i konferansemarkedet:

– For oss ser 2022 veldig bra ut. Alle har lært å gjennomføre møter og konferanser via de digitale plattformene, men nå ser man hvor viktig det er å være sammen. Vi merker at folk har et behov for å møtes og prate med andre.

 

Les også: Fysisk, digitalt eller hybrid arrangement? Skillelinjene viskes ut ...!

 

Endelig kan vi arrangere igjen!

Vi er så glade for at vi endelig kan få jobbe for fullt med det vi liker aller best – å hjelpe våre kunder med at mennesker kan møtes og få gode opplevelser!

Vi i Proviso stiller oss 100 % bak budskapet fra NHO, Norges Varemesse og All-In om hvor viktig det er å være sammen fysisk.  

Vi gleder oss skikkelig til å se igjen både kunder og leverandører på arrangementer, både som arrangør og deltaker! 

I neste ukes artikkel skal vi ta for oss noen av de heteste konferansetrendene for 2022.


e-bok: et vellykket bedriftsarrangement