Arrangementsrapporten 2019: Dette er tempen på arrangementsbransjen akkurat nå


Arrangementsrapporten 2019: Dette er tempen på arrangementsbransjen akkurat nå

Helene Stokke | 15. nov 2019
2 minutter lesetid


Som leverandør av digitale arrangementsverktøy for bedrifter og organisasjoner har vi i Proviso fingeren tett på pulsen i arrangementsmarkedet.

Samarbeidet med våre kunder gjennom snart 20 år har gitt oss bred bransjeinnsikt, og gjennom blant annet vår fagblogg byr vi på denne – i tråd med vår visjon om å bidra til å skape verdifulle møter mellom mennesker.

Imidlertid er arrangementsbransjen i rivende utvikling, hovedsakelig drevet frem av stadig raskere innovasjon innenfor eventteknologi og smarte digitale løsninger.

 

Hva er den reelle situasjonen i arrangementsbransjen anno 2019?

Det mest presise svaret på det spørsmålet får vi ved å spørre dem som faktisk jobber hver dag med å planlegge og gjennomføre arrangementer – og det er akkurat det vi har gjort.

I sommer utførte vi en spørreundersøkelse blant norske bedrifter for å ta temperaturen på arrangementsbransjen. De viktigste funnene har vi samlet i Arrangementsrapporten 2019: Dette er tempen på arrangementsbransjen akkurat nå.

 

I rapporten får du vite mer om blant annet

  • De fremste grunnene til at bedrifter bør avholde arrangement
  • Arrangørenes fem største utfordringer når de lager arrangement – og hvordan gode digitale systemer kan bidra til å løse dem
  • Hvorfor flere og flere bedrifter velger å benytte digitale verktøy for å håndtere planlegging, gjennomføring og evaluering av arrangementer

 

… og: Er det slik at det faktisk er noen konkret forskjell på arrangørenes egenvurdering av arrangementet når de benytter et påmeldingssystem kontra når de ikke gjør det?

 

Betydningen av digitale løsninger i fremtidens arrangementer

Ifølge Julius Solaris, som regnes som en av verdens fremste eksperter og foregangspersoner på trender innenfor møter og arrangementer, går utviklingen i bransjen nå så raskt at dersom man som arrangør ikke holder seg oppdatert, risikerer man å bli akterutseilt på en markedsarena som mange anser som fremtidens opplevelses- og påvirkningsverktøy:

“Selv om det i starten kan være krevende å forstå rekkevidden av den nye digitale tidsalderen i arrangementsbransjen,” sier Solaris, “så vil du kunne få et umiddelbart og varig konkurransefortrinn.”

 

Last ned Arrangørrapporten 2019, så vil du garantert få ideer og innsikter du vil kunne dra nytte av til å skape enda bedre opplevelser for dine fremtidige deltakere.

 

rapport arrangementsbransjen 2019

 

Arrangementsrapporten 2019: Dette er tempen på arrangementsbransjen akkurat nå
Skrevet av Helene Stokke

Helene er daglig leder i Proviso AS og har over tjue års erfaring fra reiseliv, hotell og arrangementer, med system som hovedfelt. Helene har en lidenskap for kundeservice og har vært med på å utvikle store deler av Provisos deltaker- og påmeldingssystem. Helene var tidligere leder for Customer Success Team i Proviso. Som daglig leder er hennes primæroppgave å videreføre og videreutvikle selskapet til en klar markedsleder i kategorien meeting management. Ved siden av jobb er Helene engasjert i langrennsmiljøet i Drøbak og er ofte å finne på en skiarena på Østlandet.

Andre leste også