Skip to main content

En karriere som eventprofesjonell passer ikke for den som er altfor glad i å sove. Det innebærer mye arbeid, og ekstra lange dager når det nærmer seg arrangementet – og underveis i det. Men hvis du virkelig brenner for jobben, gjør det deg egentlig ikke noe. Det hele er verdt det når alle bitene til slutt faller på plass og eventet begynner å ta form.

Den gode eventopplevelsen beror på deg som arrangør. Tilbakemeldingene fra deltakerne er en funksjon av hvor godt du og resten av ditt eventteam leverer varene. Du må klare å gjennomføre et arrangement som skiller seg ut i mengden og gir deltakerne en unik opplevelse.

 

Hvordan kan du gi deltakerne en unik opplevelse?

Det som gjør et arrangement unikt og vellykket, er konseptet – og deltakerne selv. Dersom du klarer å gjøre deltakerne begeistret og engasjert, er arrangementet allerede på god vei til å bli en publikumstreffer.

I denne artikkelen ser vi nærmere på hva du kan gjøre for å skape den unike deltakeropplevelsen:

 

Gjør det enkelt å melde seg på, ved hjelp av et nettbasert påmeldingssystem

Før dørene åpnes og folk begynner å dukke opp, er det registreringen som utgjør deltakernes aller første møte med ditt arrangement. Førsteinntrykket har mye å si, så derfor bør du gjøre påmeldingsprosessen enkel og grei. En uryddig eller utdatert påmeldingsprosess kan i verste fall få potensielle deltakere til å falle av før de registrerer seg. Proviso Event er et profesjonelt nettbasert påmeldingssystem som er tidsbesparende og enkelt å bruke.

 

Finn en lokalitet som tar arrangementet til nye høyder

Valget av lokalitet har stor innvirkning på deltakeropplevelsen. Faktisk kan et eksklusivt og spennende lokale få flere til å melde seg på.

Før du bestemmer deg for om lokaliteten er den rette for ditt event, må du stille følgende spørsmål: Vil dette stedet hjelpe meg med å oppnå målet for arrangementet?

Ikke gå for “det første og beste”. Ta deg tid til å sjekke ut flere alternativer. Det er lurt å besøke stedet før du booker – da har du mye bedre kontroll på hva du går til.

 

Sett bort oppgavene du ikke er god på

Eventplanlegging rommer et bredt spekter av disipliner, og sjelden har man den nødvendige erfaringen og kompetansen innenfor absolutt alle. Derfor er det bra for arrangementet at du lar kyndige fagfolk ta seg av de oppgavene du føler at du ikke mestrer, slik at du kan holde fokus på det du er best på.

 

Få tilbakemeldinger

Legg til rette for at deltakerne kan gi evaluering av arrangementet i etterkant. Dette vil gi deg uvurderlig kunnskap om hvilke deler av eventet som har størst forbedringspotensial. Dermed vet du nøyaktig hva du skal gjøre for å verdiøke deltakeropplevelsen til neste gang.

Med et nettbasert påmeldingssystem som Proviso Event får du en effektiv funksjon for å gjennomføre evalueringer, analysere tilbakemeldinger og gjennomføre tiltak for dine aktiviteter.

 

Vær tro mot eventkonseptet

Arrangementets konsept bygger på bedriftens visjon, misjon og verdier. Konseptet er det som gir eventet en egenart.

Et unikt event er det som er tro mot valgt eventkonsept. En arrangør må være tro mot sitt eget konsept, helt og fullt, fra A-Å.

 

Konklusjon

Å gjøre arrangementet til en god og minneverdig opplevelse for deltakerne dine krever hardt arbeid. Som regel skal det mer til i planleggingen av eventet enn bare å sette klare mål og jobbe med tidsfrister. Eventteamet må være positivt innstilt og gjøre en iherdig innsats for at hele arrangementet skal bli en suksess.

En god ting å huske på er at velmente ideer innimellom strander. Det viktige er at du og teamet ditt har viljen til å stå på videre i arbeidet med å gi deltakerne et arrangement som virkelig skiller seg ut i mengden.

 

New Call-to-action