Skip to main content

Arrangementer er bra for små og mellomstore bedrifter. I dagens virkelighet har vi et hav av muligheter til å kommunisere med andre. Men ingen av dem kan måle seg med fysiske møter live, hvor du får gleden av å omgås mennesker ansikt til ansikt og knytte ekte bånd.

Dette er hovedgrunnen til at møter og arrangementer er en ypperlig markedskanal for bedrifter – det legger til rette for kontakt med kunder i sanntid. Særlig for virksomheter i SMB-markedet har arrangementer vist seg å ha god nytteverdi, da de styrker omdømmet/merkevaren, skaper publisitet og danner verdifulle relasjoner med kundene.

Her er fire grunner til at små og mellomstore virksomheter bør avholde arrangementer:

 

Nettverking med kolleger i bransjen

Bedriftseiere, gründere og ledere i SMB-markedet opplever gjerne en annen type utfordringer enn aktører i større selskaper. De har ansvar for et stort mangfold av oppgaver som i større virksomheter deles på flere. I en hverdag med høye vekstambisjoner kan du som leder i små og mellomstore bedrifter oppleve å stå mer alene enn ledere av større bedrifter.

Fysiske møteplasser som konferanser og nettverkingsarrangementer gir gründere og ledere muligheten til å møte og spille ball med andre i bransjen.

 

Bygger merkevaren

Små og mellomstore bedrifter kan bruke arrangementer til å øke synligheten og bygge tillit til sitt brand. Når nåværende og potensielle kunder får se ansiktene bak virksomheten din, får de større tiltro til merkevaren. Arrangementer skaper muligheten til å gjøre et godt inntrykk på potensielle kunder og knytte kontakt med dem på et personlig nivå.

Husk på – det er ingen garanti for at arrangementer umiddelbart gir seg utslag i økt salg, men kunder og samarbeidspartnere tar med seg opplevelsen videre. Når de får behov for varer og tjenester i fremtiden, er det deg de kommer til.

 

Treffer på nye kunder

Møter og arrangementer hjelper dessuten til med å synliggjøre bedriften din for flere målgrupper. Det er gjerne via jungeltelegrafen og vareprat at små og mellomstore virksomheter bygger opp kundebasen.

Arrangementer utgjør en perfekt plattform for møter mellom interesserte potensielle kunder og fornøyde nåværende kunder. Dette skaper blest om virksomheten din og lar deg møte nye kunder ansikt til ansikt.

 

Forbedrer virksomheten

Arrangementer legger til rette for både nettverking med andre aktører i bransjen og generering av leads, men de kan også gjøre bedriften din bedre. På events som messer og konferanser får du kunnskap om nye trender i ditt fagfelt, fra folk i beslektede bransjer.

Konferanser og møter er de beste arenaene for å bygge profesjonelle nettverk, siden de samler kunder, prospekter, medarbeidere og likesinnede på ett sted. Dette er en strategisk investering i felles kompetanseheving – for å bevege deg selv som leder og dine ansatte fremover mot stadig nye forretningshorisonter.



Med et profesjonelt påmeldingssystem er det enklere enn noensinne å stelle i stand bedriftsarrangementer som styrker omdømmet og markedsposisjonen. Proviso har markedets mest utviklede plattform for å planlegge og gjennomføre møter, samlinger og konferanser.

Vil du vite mer om hvordan vårt påmeldingssystem fungerer? Ta kontakt med oss og få en gratis og uforpliktende demo av Proviso.

 

New call-to-action