Skip to main content

Konferanser og møter sees ikke lenger på som en unødvendig kostnad, men som en strategisk investering. For de fleste handler det om forretninger eller kompetanseheving for å bevege seg selv, sine ansatte og kundene fremover.

For det er det det handler om. Tydelige mål, bevisstgjøring og forståelse av arbeidet som må legges ned. Og det koster tid og penger, det kommer man ikke utenom! Nøkkelen ligger åpenbart i holde kostnadene på riktig nivå og veie dette opp mot verdien av mål som er satt.

Mange initiativtakere og arrangører er beviste på hva de ønsker å få ut av sitt arrangement, enten det er å selge mer, styrke omdømme/merkevare eller å skape engasjement, men ikke alle.

Hva ble utbyttet av møtet eller konferansen? Ble målet innfridd?

  • Ble det en «snakkis» blant deltakere

  • Ble det noen nye kundeetableringer i etterkant

  • Ble kompetansenivået hevet

  • Fikk omdømme en positiv utvikling

Husk at målene bør være konkrete, realistiske og målbare!

Et godt tips her kan være å informere tydelig på møtet til alle deltakere at de vil få en elektronisk evaluering i etterkant. Dette er en fin måte å fange opp alle innspill (også fra de som ikke nødvendigvis er så glade i å snakke i plenum) fra deltakere. Det er de som ofte sitter på svarene. Er noen av målene mer langsiktig er det enkelt å sende flere undersøkelser til de samme deltakerne på et senere tidspunkt for å se om utviklingen går i retning av målene!

New Call-to-action