Skip to main content

Du har kanskje oppdaget verdien av å arrangere frokostseminar, og mulig du har holdt et par allerede? Så bra - men du er ikke alene om det! Frokostseminar som verktøy for å markedsføre produkter og tjenester er stadig i vinden, så hvordan får du ditt arrangement til å skille seg ut i mengden? Vi gir deg fem tips til et frokostseminar som er litt annerledes enn det vanlige!

 

1) Ha en profesjonell invitasjon

Invitasjonen din må fange oppmerksomheten umiddelbart. Det er dette som er førsteinntrykket du gir deltakerne, og det er avgjørende for om de velger å melde seg på. Prøv å ha et litt uventet bilde - ikke nødvendigvis bilde av en kaffekopp og appelsinjuice. Emnefeltet er også svært viktig. Det er denne linjen som skal motivere mottakeren til å åpne invitasjonen, så skriv noe som vekker oppmerksomhet eller skaper nysgjerrighet.

 

2) Vær tydelig i markedsføringen

Det er vanskelig nok å nå ut til de rette personene. I tillegg må du sørge for at de ønsker å høre på det du har å si. Markedsfør arrangementet i de relevante kanalene for målgruppen din, og få tydelig frem hva de kan forvente seg å lære av frokostseminaret. Hvorfor skal de ta seg tid til å komme? Velg gjerne et dagsaktuelt tema knyttet opp mot din bransje, eller noe du vet at mange lurer på. Prøv å formidle det viktigste deltakerne skal sitte igjen med etter å ha deltatt på seminaret ditt, og gjør det i korte trekk.

 


 Vil du vite hvordan du kan arrangere bedre eventer? Last ned og les vår gratis e-bok.

 

3) Overrask med maten

Rundstykker og kaffe er en trygg variant som de aller fleste liker. På en annen side er det litt kjedelig. Maten er faktisk en god mulighet til å skille seg ut, og gjøre et ekstra inntrykk på deltakerne. Kanskje du kan prøve noe nytt og spennende, eller tilby en sunn og økologisk vri? Prøv deg frem!

LES MER



 

4) Gi deltakerne en hyggelig overraskelse

Hvis du virkelig ønsker at deltakerne skal huske arrangementet, kan du gi dem en hyggelig overraskelse som de får bruk for i etterkant av frokostseminaret. Det er viktig at det er relevant og knyttet opp mot temaet seminaret tar for seg, eller at det er noe som faktisk kan brukes av de fleste. Har du demonstrert en programvare på seminaret kan du for eksempel gi dem fri tilgang til det for en periode, en ekstra god pris eller gratis opplæring. Eller du kan gi en nyttig mer generell liten gave med logoen til bedriften din på. Dette kan for eksempel være musematte, penn, drikkeflaske eller lignende.

 

5) Vær kreativ!

Det er ikke farlig å være litt annerledes – det er jo sånn man skiller seg ut. Prøv deg frem med kreative måter både å markedsføre og avholde frokostseminaret på. Du kan for eksempel forsøke å involvere publikum på en morsom måte, i stedet for at de sitter stille og lytter under hele seminaret. Du kan også involvere deltakerne dine allerede før frokostseminaret begynner ved å ha en konkurranse gående i ukene før. Vinneren kan kåres på selve arrangementet, og du kan for eksempel invitere deltakerne til å være jury og vurdere de ulike bidragene hvis konkurransen tillater det.

Det viktigste du kan gjøre for å arrangere et frokostseminar som skiller seg ut, er å tørre å prøve noe nytt.

Kanskje du må tre litt ut av komfortsonen, men det kan være nettopp der de beste ideene ligger. Og sist men ikke minst – det er helt avgjørende at de forventningene om innhold du har skapt på forhånd blir innfridd eller overgått.

New Call-to-action