Får du den supporten du fortjener?


Får du den supporten du fortjener?

Elin Vad | 04. apr 2019
4 minutter lesetid


Når du og din bedrift skal bestemme dere for hvilket påmeldingssystem dere skal investere i, er det én faktor mange glemmer å sjekke ut grundig nok: Hvor godt dere som brukere blir fulgt opp av leverandøren.

 

Vurderer du å prøve et nettbasert påmeldingssystem?

Da har du garantert googlet litt og funnet ut at det ikke akkurat skorter på påmeldingssystemer der ute. Hvert enkelt system har sine funksjoner og finesser.

Hvordan skal du kunne avgjøre hvilket system som vil passe best for dine behov?

Vi har et klinkende klart svar på akkurat dét.

(Okay, vi får nesten gi et hint: Det begynner på S og slutter på UPPORT.)

 

Gjør påmeldingssystemet deg trygg?

Når du skal finne påmeldingssystemet som passer best for din bedrift, må du først og fremst få kartlagt hvilke funksjoner dere faktisk trenger. Ingen bedrift ønsker å ende opp med å betale for funksjonalitet man aldri vil få bruk for.

Én ting er at systemet må dekke alle behov, at prisen samsvarer med nytten, og at det skal være brukervennlig – men hva hjelper det å ha alt dette på plass dersom du ikke føler deg trygg som bruker?

I et tidligere innlegg har vi skrevet om hva som kjennetegner et påmeldingssystem som gir deg den gode følelsen og den nødvendige tryggheten.

For å oppsummere det med ett ord: Support!

 

Hva skjer hvis du trenger hjelp?

Det finnes mange nettbaserte påmeldingssystemer, men er det noen å ringe til når du virkelig trenger hjelp? Når du står midt oppi en utfordring eller har gjort noe feil ... og minuttene tikker ubønnhørlig av sted mot arrangementsdatoen?

Kan du ringe til en supportavdeling i norsk åpningstid – og få kyndig hjelp der og da, på norsk, av noen som skjønner nøyaktig hva slags problem du hanskes med, og som gjør sitt ytterste for å løse det for deg?

Hvis svaret er nei, fortjener bedriften din bedre. Arrangementet ditt fortjener bedre, og deltakerne dine fortjener bedre.

Det er ikke uten grunn at dårlig support er en av de vanligste grunnene til at arrangører er misfornøyd med påmeldingssystemer. God oppfølging og support er ganske enkelt avgjørende.

 

Får du hjelp til å bruke systemet effektivt og riktig?

Når man bruker et påmeldingssystem, vil det alltids være ting man er litt usikker på. Gjør jeg alt riktig?

Da er det godt og trygt å vite at man kan få litt råd av erfarne folk på hva man burde gjøre. Joda, mange påmeldingssystemer har gode videoer og digitale hjelpesentre, men av og til er det godt å få snakket med noen som virkelig kan hjelpe med akkurat det du lurer på.

For eksempel synes mange at det er skummelt å trykke på ‘Send’-knappen når det man sender, skal publiseres til mange. Det kan være en dyr erfaring å sende ut feil invitasjon eller registreringslenke til mange hundre personer eller å sette opp betalingsløsningen med feil tall eller uriktig moms.

Da kan det være lurt å sende en test til flere enn seg selv, og gjerne til noen som virkelig kan det – nemlig påmeldingssystemets supportavdeling.

Eller kanskje du rett og slett lurer på om du bruker programvaren riktig, eller får fullt utbytte av de ulike funksjonene? Tross alt er det mye tid og arbeid å spare på å bruke de smarte finessene som finnes i et avansert system. De fleste av oss bruker ofte bare noen få prosent av funksjonene i digitale løsninger som en bedrift tilbyr ansatte.

Erfarne rådgivere hos en leverandør av et profesjonelt påmeldingssystem hjelper deg med alt du måtte ha av tekniske spørsmål om systemet. Og dessuten bør en leverandør kunne gi deg gode råd og nyttige tips for profesjonell gjennomføring av arrangementet.

 

God support – fordi du fortjener det

Det finnes mange avanserte påmeldingssystemer å velge mellom, men det lønner seg å sjekke om du vil få den hjelpen du trenger, når du trenger det.

Hvis ikke påmeldingssystemet gir deg tilgang til et team med fagfolk som sitter klar til å hjelpe deg fra A til Å og gjør det trygt og enkelt for deg å planlegge og gjennomføre arrangementer, da vil vi påstå at du ikke får den supporten du fortjener.

New call-to-action  

Får du den supporten du fortjener?
Skrevet av Elin Vad

Elin er teknisk seniorrådgiver i Proviso AS med ansvar for utviklingen av Proviso-systemet, og hun er kontaktpunktet mellom utviklerne og Customer Success Team. Hun har gått treårig Hotel Management School i Sveits og har i en årrekke jobbet på hoteller i Norge, Sveits og Thailand, med kurs og konferanse som spesialfelt. Til daglig sitter Elin i Ålesund, hvor hun kobler av med fjellturer – gjerne av den bratte sorten.

Andre leste også