Lav puls og kontroll på alle detaljer når arrangementet starter?
Bruker du et profesjonelt påmeldingssystem, slipper du å stresse rundt med 180 i puls de siste...
Margarita Terentyeva | 07. des 2018
Du har fått ansvaret for et arrangement, og datoen kryper stadig nærmere. Hvor skal du begynne? Senk skuldrene – det riktige arrangementsverktøyet gir deg kontroll og jager stresset på dør.
Visst er det krevende å forberede arrangement – spesielt når man ikke har dette som sin primæroppgave.
Det er masse å holde styr på. og dagene flyr av sted. Da er det ikke rart at “arrangementsangsten” kommer snikende, og du sjekker kalenderen for å se hvor mange uker du har på deg.
Mangler du kontroll og føler at du ikke har oversikt? Det skaper stress.
Men planlegging av et arrangement trenger ikke å være en kilde til stress og uro. Er du godt forberedt og har full kontroll, så er det bare å glede seg til deltakere dukker opp!
Dessuten finnes det verktøy som gjør planleggingsfasen mye enklere og mer oversiktlig.
I dette innlegget stiller vi deg tre spørsmål som er med på å avgjøre om du er stresset eller rolig når arrangementet nærmer seg.
I tiden før arrangementet er det “tusen ting” å huske på. Da lønner det seg å ha en sjekkliste å gå etter.
Har du ...
Og dessuten:
Dato er satt, arrangementssted er bestilt, programmet begynner å ta form. Nå er tiden inne for å sende ut invitasjoner og få bekreftet hvem som skal være med.
Men er du sikker på hvor mange som egentlig kommer ...?
“Kanskje, vet ikke, usikker” … Å få klare svar på hvor mange som faktisk kommer, er lettere sagt enn gjort.
Hvor forpliktende har du gjort påmeldingen? Har du bare brukt sosiale medier, eller har du faktisk fått bekreftelse fra deltakerne?
Når du er sikker på antallet i god nok tid, får du eventuelt justert ned på arrangementsstedet, slik at du slipper å betale for flere enn det som kommer.
Dessuten får du muligheten til å sette opp stoler etc. i konferanselokalet på en måte som gjør det hyggelig også med litt færre (eller flere) deltakere enn det du først trodde.
Les mer: 5 tips til å få kontroll på hvem som kommer
I forbindelse med arrangement er det ofte store beløp som skal samles inn. De fleste som har hatt ansvar for planlegging og gjennomføring av arrangementer og møter med mange deltakere, har nok kjent på frustrasjonen over tidkrevende oppfølginger, trege betalere og tapte inntekter.
Å følge opp deltakerbetalinger kan være stressende, fordi inntektene rett og slett er grunnlaget for veldig mange arrangementer.
Har alle deltakerne betalt før de kommer?
Hvis ikke, har du sendt ut påminnelser? På den måten slipper du å komme i den situasjonen at du må betale dine leverandører, men kommer til å mangle penger for å dekke opp dette.
Les også: 10 elementer du bør ha kontroll på når du planlegger arrangement
Det er ingen tvil om at stresshormonene fort kan løpe løpsk når arrangementet nærmer seg. Du skal finne ut hva du må ha oversikten over, hvordan du skal hente inn all informasjonen, og hvem som skal gjøre hva. Samtidig skal du sørge for at deltakerne føler seg ivaretatt.
Dette er grunnen til at mange bedrifter velger å bruke et nettbasert påmeldingssystem.
Da slipper du å lure – du får 100 prosent kontroll på detaljer, og alt på ett sted!
Med et nettbasert påmeldingssystem får alle involverte tilgang til det de trenger. Du som hovedansvarlig kan se at alt er besvart, og du kan være sikker på at informasjonen du ser, er den siste og oppdaterte.
Et nettbasert system for påmelding og håndtering av deltakere gjør det så mye enklere å planlegge, markedsføre og gjennomføre arrangementet (og ikke minst å gjøre evaluering i etterkant).
Dermed får spørsmålet i bloggtittelen et positivt svar ... og både du og deltakerne dine får en hyggelig opplevelse!
Bruker du et profesjonelt påmeldingssystem, slipper du å stresse rundt med 180 i puls de siste...
Innsjekking av deltakerne er ofte en av de store testene på om arrangementet vil gå knirkefritt...
Begynner pågangen til arrangementet ditt å bli større enn det du klarer å hanskes med? Har...